Ontstaan van de vereniging

De vereniging is ontstaan in 1978.

De eerste activiteit na de heroprichting van de Oranjevereniging Blokker-Oosterblokker in 1996 was het organiseren van een Koninginnedagfeest in Blokker-Oosterblokker. Dankzij een grote financiële bijdrage van de toenmalige eigenaren van café Het Gouden Hoofd kon dit feest plaatsvinden.

Voor de kinderen was er van alles te doen en te beleven: springkussen, poppenkast, schminken, vrijmarkt, mini-playbackshow, goochelaar, straattheater (m.m.v. Ali-Ali en Sulika) en een optreden van het Blokkerse feestorkest De Perenplukkers!

Deze eerste Koninginnedag in Blokker werd een groot succes. In de loop der jaren hebben diverse activiteiten op het programma gestaan en is het elk jaar gezellig op het plein!

Uiteindelijk is de vereniging verder gegroeid en bestaan we nu uit 4 verschillende takken: Koningsdag, 4/5 mei comité, Huttenbouw en Sinterklaasfeest. Bij al deze activiteiten zetten vele vrijwilligers zich in om er elk jaar weer fantastische evenementen van te maken.

Alleen dankzij een groot aantal sponsoren, subsidies van diverse stichtingen en de gemeenten Hoorn en Drechterland en de huis-aan-huis collecte in Blokker en Oosterblokker kunnen wij deze activiteiten organiseren. Ook zijn de vele vrijwilligers voor ons een grote steun. Zonder hen zou dit alles niet mogelijk zijn!

Bestuursleden

Het bestuur van de Oranjevereniging bestaat uit:

Ton Steen (voorzitter), Gea Rood (secretaris), Bianca Voss en Carmen Böhm.